مقالات

گلمیخ عرشه فولادی

گلمیخ عرشه فولادی

*فیکس کردن ورقهای عرشه فولادی و فلاشینگها با استفاده از گلمیخ :

جهت یکپارچه کردن عملکرد سقف عرشه فولادی با اسکلت سازه باید به موارد ذیل توجه ویژه نمود :
1). مطابق با ضوابط نصب در سقفهای مرکب عرشه فولادی مندرج در استاندارد ملی ایران شماره 21973 (چاپ اول 1396) عرشه های فولادی باید توسط جوش نقطه ای ، جوش گوشه و یا اتصالات مکانیکی به تکیه گاههای سازه ای متصل شوند تا ار لغزش عرشه روی تیر تکیه گاهی جلوگیری گردد.فاصله متوسط اتصال عرشه به تیر تکیه گاهی در امتداد عمود بر عرشه نباید از 300 میلیمتر بیشتر شود و نیز بیشینه این فواصل نباید از 450 میلیمتر فراتر رود.

گلمیخ عرشه فولادی fartakvision.com
گلمیخ عرشه فولادی fartakvision.com

اتصالهای مکانیکی نیز به روشهای شلیکی ، ضربه ای یا پیچی می توانند برای اتصال عرشه به تکیه گاه استفاده شوند.هنگامی که اتصالها از نوع شلیکی و ضربه ای باشند مقاومت هر اتصال دهنده و نیز حداقل ضخامت بال تکیه گاه باید براساس اسناد معتبر تولید و یا مدارک قابل پذیرش برای مراجع دارای صلاحیت تعیین می گردد.
لذا با توجه به موارد اشاره شده بدیهی است که استفاده ابزاری از گلمیخها جهت فیکس کردن ورقهای عرشه فولادی صحیح نیست و در مورد گلمیخها تنها باید به عملکرد مقابله در برابر تنشهای برشی ناشی از نیروز جانبی زلزله بسنده کرد.

شرکت ساختمانی فرتاک ویژن به عنوان شرکت پیمانکاری در کلیه امور ابنیه و ساختمان بویژه در زمینه تولید و اجرای سقفهای عرشه فولادی و با انطباق سه مولفه اصلی سرعت ، دقت ، و کیفیت بر یکدیگر خود را در زمره یکی از بهترین خدمتگزاران به این مرز و بوم قرار داده است . تولید و تامین متریال عرشه فولادی در بالاترین سطح کیفی و اجرای بی نظیر و بسیار مرغوب بر پایه تهیه و طراحی نقشه های بی نقص اجرایی تحت مدیریت مدیران جوان و مدبر و زحمات بی وقفه اعضاء و ارکان ستادی و اجرایی از خصوصیات منحصر بفرد این مجموعه قدرتمند است .


مطالب مرتبط

دیدگاه (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما