مقالات

هزینه اجرای سقف عرشه فولادی

هزینه اجرای سقف عرشه فولادی

در سال‌های اخیر استفاده از سقف عرشه فولادی در سازه‌ها به‌خصوص ساختمان‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های تجاری رواج پیدا کرده است. یکی از دلایل بسیار مهم این مسئله، مزایای اقتصادی سقف عرشه فولادی نسبت به سقف‌های سنتی به‌ویژه در ساختمان‌های بزرگ چندطبقه است. حذف هزینه‌های مربوط به قالب‌بندی و عدم نیاز به تهیه و نصب آرماتورهای کششی، کاهش ابعاد مقاطع تیر و ستون به دلیل سبک بودن سیستم و حذف تیرهای فرعی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ اجرای ساختمان می‌شود. همچنین سرعت اجرایی بالا و امکان بتن‌ریزی همزمان در چندطبقه، تا حد زیادی زمان اجرای پروژه را کاهش می‌دهد که این امر به نوبه خود در کاهش هزینه‌های مربوط به تجهیزات و نیروی کار تأثیرگذار است.

در علم متره و برآورد ساختمان که جایگاه مهمی در فرایند مطالعات پروژه‌های ساختمانی دارد، حجم کار و ریزهزینه‌های مربوط به خرید مصالح، حمل‌ونقل، تجهیزات اجرایی، نصب و … در هر عملیات محاسبه می‌شود. در این مطلب سعی کرده‌ایم با ذکر جزئی‌ترین موارد درخصوص هزینه اجرای سقف‌های عرشه فولادی، اطلاعات جامع و مفیدی از قیمت تمام‌شده اجرای این نوع سقف‌ها در اختیار شما قرار دهیم.

قیمت سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی

شرکت ساختمانی فرتاک ویژن در دو حوزه تولید سقف عرشه فولادی و اجرای سقف عرشه فولادی فعالیت ویژه و حرفه ای دارد

برای استعلام قیمت همین الان تماس بگیرید : شماره تماس :  02144000905 – 02144000906


هزینه اجرای سقف عرشه فولادی چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت اجرای سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی از 5 جز اصلی شامل ورق فولادی، بتن، میلگرد، گلمیخ و فلاشینگ تشکیل شده است. جهت تهیه، حمل‌ونقل، انبار و اجرای هر المان، از نیروی کار، ماشین‌آلات و تجهیزات خاصی استفاده می‌شود. هزینه تمام‌شده در اجرای سقف عرشه فولادی از محاسبه و جمع قیمت تک‌تک این اجزا و عملیات‌هایی که طی انتقال و نصب آن‌ها صورت می‌گیرد، به‌دست می‌آید.

ورق گالوانیزه عرشه فولادی

ورق فولادی گالوانیزه

اصلی‌ترین و پرهزینه‌ترین جزء در سقف‌های عرشه فولادی، ورق گالوانیزه است. این نوع ورق‌ها که تقریبا 60 درصد کل هزینه را به خود اختصاص می‌دهند، توسط چند کارخانه در کشور تولید می‌شوند و یا به صورت وارداتی در بازار ایران موجودند. ورق‌های گالونیزه از 0.8 تا 1.2 میلی‌متر ضخامت دارند و قیمت تمام‌شده آن‌ها به ازای هر متر مربع، از حاصل ضرب وزن به کار رفته در یک مترمربع سطح در قیمت واحد کیلوگرم ورق محاسبه می‌شود.

بتن مصرفی

به طور تقریبی در هر مترمربع از سقف عرشه فولادی، 0.11 مترمکعب بتن لازم است و هزینه‌ تأمین بتن به طور میانگین 11 درصد از هزینه اجرا را به خود اختصاص می‌دهد. این درصد می‌تواند در اثر افزایش پوشش بتن روی میلگرد و ورق تغییر کند و به 0.14 مترمکعب در هر مترمربع سقف برسد.

آرماتور حرارتی

آرماتورهای حرارتی به صورت میلگردهای شاخه‌ای آجدار 8 و 10 و یا به صورت شبکه‌ای از مش آماده بافته‌شده در سقف به کار می‌روند. این میلگردها تقریبا 0.13 درصد از هزینه کل را به خود اختصاص می‌دهند. اعداد چشمه‌ها در هر شبکه بر اساس فواصل دهانه‌ها، کاربری ساختمان و میزان بار زنده تعیین می‌شود.

گلمیخ و شعله‌پوش سرامیکی

در سقف‌های عرشه فولادی به طور میانگین 2.2 عدد گلمیخ در هر مترمربع مصرف می‌شود. این آیتم به طور تقریبی 4 درصد از هزینه کل را به خود اختصاص می‌دهد. به‌ منظور جلوگیری از پاشش مواد مذاب در حین جوشکاری گلمیخ به ورق، از شعله‌پوش سرامیکی استفاده می‌شود که یکی از اجزای موقت تا زمان آرماتوربندی به شمار می‌آید.

بیشتر بدانید:گلمیخ چیست؟

فلاشینگ دوربند و تسمه

فلاشینگ دوربند عضوی از جنس ورق گالوانیزه دوخم است که 13 سانتی‌متر ارتفاع و 0.5 میلی‌متر ضخامت دارد. به طور تقریبی 2 درصد از کل هزینه اجرای این سقف ها به فلاشینگ و تسمه‌های مهاری اختصاص دارد.

میخ و چاشنی انفجاری

این آیتم جهت تثبیت ورق‌ها بر روی اسکلت سازه به کار می‌رود و 2 درصد از کل هزینه را شامل می‌شود. در هر مترمربع از ورق حدودا 2 تا 3 عدد میخ و چاشنی استفاده می‌شود.

دستمزد اجرا و حمل‌ونقل

دستمزد اجرا و حمل‌ و نقل

دستمزد اجرا و حمل‌ونقل در مناطق مختلف، پروژه‌های متفاوت، شرکت پیمانکار و بر اساس میزان مهارت نیروی کار ممکن است تغییر کند. دستمزد اجرا به طور میانگین 6 درصد از کل هزینه را شامل می‌شود. لازم به ذکر است که اکثر شرکت ها می توانند تحویل را با هزینه اضافی ارائه دهند اما به طور کلی هزینه‌های مربوط به انتقال و نصب اجزای سقف عرشه فولادی شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه بارگیری و حمل مصالح (ورق عرشه فولادی، گلمیخ و …) به محل پروژه
  • هزینه حمل ورق‌ها به طبقات با جرثقیل
  • دستمزد پخش، تثبیت و فیکس ورق گالوانیزه
  • دستمزد نصب فلاشینگ‌ها به همراه تسمه مهار
  • هزینه حمل ورق‌ها به طبقات با جرثقیل
  • دستمزد جوشکاری گلمیخ‌ها به ورق فولادی با دستگاه استادولینگ
  • دستمزد اجرای آرماتوربندی
  • دستمزد بتن‌ریزی و پرداخت آن

اجزای سقف عرشه فولادی

عوامل پنهان موثر بر قیمت سقف عرشه فولادی

عوامل پنهانی وجود دارد که میتواند بر هزینه اجرا این نوع سقف ها تاثیرگزار باشد، از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

نوع سفارشی سقف عرشه فولادی

از عوامل پنهان موثر بر قیمت سقف عرشه فولادی، می توان سفارش‌های خاصی مانند مشبکی یا سلولی بودن عرشه فولادی را نام برد، این نوع سقف ها زمان تحویل طولانی‌تری دارند و همچنین هزینه هر متر مربع آن ها نیز بیشتر است. زیرا این انواع خاص فقط به طور سفارشی برای هر پروژه ساخته می‌شوند.

متراژ پروژه

اگر پروژه شما چند صد متر مربع در مقابل چند هزار متر مربع باشد، تفاوت قیمت در هر متر مربع را مشاهده خواهید کرد. هرچه مساحت کار شما بیشتر باشد، به ازای هر متر مربع هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر پروژه شما 2000 متر باشد، هزینه اجرای آن در مقایسه با پروژه با مساحت 200 متر مربع، کمتر می شود.

اندازه، برش سفارشی و هزینه مربوط به ضایعات

ورق های عرشه های فولادی در اندازه و طول های متفاوت تولید می شود، به دلیل تولید و برش این ورق ها در کارخانه ، ضایعات کاهش می یابد. مورد دیگری که باید در هزینه های خود لحاظ کنید برش های سفارشی است که ممکن است در پروژه به آن ابعاد سفارشی نیاز داشته باشید. در این صورت برش ورق ها در ابعاد سفارشی و مورد نظرتان برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت.

جمع بندی

هزینه اجرای سقف عرشه فولادی با محاسبه قیمت اجزا و دستمزد اجرای هر عملیات به دست می‌آید. البته به دلیل نوسانات قیمت مصالح در بازار، هزینه اجرای این نوع سقف‌ها به طور مرتب و روزانه در حال تغییر است. میزان تقاضا، نوسانات ارز، رده بتن، ضخامت، ابعاد، کارخانه‌ تولیدکننده، طول گام و … از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه اجرای این سقف ها به حساب می‌آیند.

همانطور که گفته شد، قیمت سقف عرشه فولادی به فاکتورهای بسیاری وابسته است اما مهمترین فاکتوری که مجموعه فرتاک ویژن را نسبت به سایر رقبا متمایز می کند کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب می باشد. شما می توانید با وارد شدن به صفحه محاسبات و وارد کردن اطلاعات، قیمت تقریبی هزینه اجرای سقف عرشه فولادی پروژه خود را تنها با یک کلیک محاسبه کنید، همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال و استعلام قیمت با مشاورین فرتاک ویژن تماس حاصل فرمایید.


مطالب مرتبط

دیدگاه (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما