مقالات

ورق گالوالوم چیست؟

استفاده از ورق گالوالوم در سقف‌های عرشه فولادی

ورق گالوالوم چیست؟

استفاده از ورق گالوالوم در سقف‌های عرشه فولادی یا آلوزنیک دارای پوششی از ترکیبات آلومینیوم و آلیاژ روی هست که باعث افزایش مقاومت در برابر خورندگی و خراشیدگی نسبت به ورق گالوانیزه می‌گردد.

به‌طورکلی این محصول درواقع یک ورق فولادی هست که با ایجاد یک پیوند متالوژیکی و ایجاد پوشش بر سطح آن مقاومتش را در برابر عوامل خورنده چند برابر می‌کند.

ورق گالوالوم چیست؟
ورق گالوالوم چیست؟
ورق گالوالوم چیست؟
ورق گالوالوم چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ترکیبات ورق گالوالوم حدود %15 سیلیکون ،  %55 درصد آلیاژ آلومینیوم ، و %43 فلز روی دیده می‌شود که باعث برتری این محصول نسبت به آلومینیوم در برابر خراش و سائیدگی شده است.

همچنین افزایش رنگ‌پذیری به دلیل دارا بودن ساختار شیمیایی چسبنده و افزایش فرم پذیری و یکنواختی در سطح ورق می‌گردد.

اجزای تشکیل‌دهنده این متر یال نوین وظایف متمایزی را جهت ارتقاء کیفیت آن نسبت آلومینیوم ایفا می‌کنند.

آلومینیوم در برقراری ظاهر یکنواخت و همگن و افزایش چشمگیر مقاومت ،  و روی در برقراری شرایط ضد خورندگی ایفای نقش می‌کنند.به‌طور خلاصه می‌توان ویژگی‌های برتر این محصول را این‌چنین مطرح نمود:

  • زیبایی ظاهری

  • سطح محافظ بدون نیاز به کرومانه

  • مقاومت در برابر انعکاس نور و دوام در برابر دماهای بالا.

علی‌رغم مزایا وبرتری های مطرح‌شده این متر یال (استفاده از ورق گالوالوم در سقف‌های عرشه فولادی)،  مطابق با “استاندارد ملی ایران شماره 21973 سال 1396” استفاده از ورق گالوالوم در سقف‌های عرشه فولادی مجاز نیست.

کاربرد این ورق تنها در صنایع تهویه مطبوع ، ساخت آبگرم کن ، ساخت کولر و یخچال و اجاق گز ، ساخت کف کانکس ، ساخت سیلو و کابینت سازی ، لوله و اتصالات و پروفیل‌های درب و پنجره توصیه می‌گردد.

ورق گالوالوم رنگی باضخامت نای 2/0تا 25/1 میلی‌متر و عرض نای مختلف تا 1250 میلی‌متر، ضخامت پوشش ( زیر لایه ) تا 200 گرم بر مترمربع و تنوع رنگی نامحدود بر اساس درخواست مشتری تولید می‌شود

ورق گالوالوم چیست؟
ورق گالوالوم چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

لایه‌های مختلفی از رنگ‌بر روی دو سطح ورق به کمک غلتک به‌صورت کنترل‌شده اعمال و سپس در کوره پخته می‌شود.

با توجه به‌دقت بسیار بالا ( دقت 1 میکرومتر) در اعمال این لایه نای رنگی در طول کویل، این محصول دارای ظاهری بسیار یکنواخت بوده و ازاین‌رو خواص دوام‌پذیری آن‌که متشکل از چسبندگی و مقاومت در برابر محیط نای خورنده هست،

در طول کویل یکسان خواهد بود. همچنین به دلیل خواص ویژه پوشش گالوالوم و نوع رنگ استفاده‌شده، ورق رنگی از انعطاف‌پذیری بسیار خوبی برخوردار هست.ورقه‌ای گالوالوم به‌صورت کلاف ، ورق مسطح ، ورق فرم داده‌شده یا کلاف نواری شده به بازار عرضه   می‌گردد.

ورق گالوالوم کلاف شده با عرض 720 تا 1280 میلی‌متر و ضخامت 18/0 تا 5/1 میلی‌متر و وزن 40 تا 180 گرم بر مترمربع و قطر 508 میلی‌متر در بازار عرضه می‌گردد.

ورق گالوالوم مسطح نیز با عرض 450 تا 1280 میلی‌متر و ضخامت 185/0 تا 5/1 میلی‌متر و طول 550 *6000 میلی‌متر در خط تولید کارخانه هفت الماس قرار می‌گیرد.

ورقه‌ای گالوالوم رنگی نیز به‌صورت کلاف شده با عرض 720 تا 1280 میلی‌متر و ضخامت 2/0 تا 25/1 میلی‌متر و قطر 508 میلی‌متر ، وب صورت ورق مسطح باعرضه‌ای 450 تا 1280 میلی‌متر و ضخامت 2/0 تا 25/1 و طول 550 تا 6000 میلی‌متر در بازار قابل‌عرضه هست.

ورق گالوالوم چیست؟

لیست پروژه های فرتاک ویژن


مطالب مرتبط

دیدگاه (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما